Zamieszczone przez toomasz
POMOCY!! taśma/zwijak
Zwiń
X
-
POMOCY!! taśma/zwijak
ja w środku nocy w Belgi nurkowałem wśród bagaży (z kabiny pasażerskiej) żeby się dobrać do zamka i otworzyć bagażnik... Problem okazał się dość prozaiczny ruchoma część zamka która jest podczas otwierania przesuwana sprężyną znajdująca się w bagażniku pod plastikami po prostu się zatarła od piachu/kurzu in sprężyna nie miała siły jej przepchnąć wystarczyło popsikać WD40 rozruszać naoliwić i od kilku miesięcy jest jak nowy. zajęło mi z pół godziny przy świetle latarki z rozładunkiem i załadunkiem bagaży.Tagi: Brak
-
-
POMOCY!! taśma/zwijak
Próbowałem znaleźć po symbolu na forum, ale bez wyników. Otóż w październiku zeszłego roku zaswiecila mi się kontrolka ESP, do wymiany była taśma/zwijak kierownicy (1J0959654AG), co zostało uczynione. Po 2 miesiącach zaswiecila się kontrolka airbag i okazuje się, iż to znów ta nieszczęsna taśma. Poprzednia kosztowała 300zl + przesylka (data prod. 10.2007). Da się to jakoś naprawić żeby nie płacić kolejnych 300, a nawet więcej (w tej chwili tylko niemiecki eBay z cena 200 euro) w ciemno? Dodam, że poprzednia padła dopiero po 400 000km, wiec myślałem, że jak kupie kolejna jakąkolwiek, to min. 100 000km przejeżdżę, no ale jak widać padają też te z mniejszym przebiegiem.
EDIT:
Obdzwonilem wszystkie sklepy z częściami, nigdzie tego nie mają, albo podają cenę ori+marża. W ASO zaśpiewali 1260,- zł. Pomóżcie!!Laurin & Klement
-
-
Wymienialem kilka razy tasmy w Golfach, A3 co prawda bez ESP, ale wymieniona tasma na obojetnie jaka dzialala normalnie.
Grunt, to zalozyc dobrze tasme.
Pytanie co dzieje sie w poprzednich, ze przestaja dzialac. Urywaja sie w srodku ?? A nie zbiega sie to z pracami przy zawieszeniu ??
Ale w samej kierownicy przeciez nie ma nic zwiazanego z ESP. Jest klakson oraz poduszka i o ile wystepuje to multi kierownica. Wiec jaka roznica wystepuje miedzy tymi tasmami :?:
Komentarz
-
-
Chyba tym razem sam to zrobięZamieszczone przez Maicroft
Grunt, to zalozyc dobrze tasme.
Nie wiem, bo robił to mechanik. Zawieszenie jest nieruszaneZamieszczone przez Maicroft
Pytanie co dzieje sie w poprzednich, ze przestaja dzialac. Urywaja sie w srodku ?? A nie zbiega sie to z pracami przy zawieszeniu ??
Czujnik położenia kierownicy, komputer sterujący ESP musi wiedzieć co robisz z kierownicą żeby do tego dostosować działanie. Jest multum tych rodzajów taśm: z airbagiem, z ESP, z multifunkcją, w różnych kombinacjach. Akurat w moim przypadku full zestaw, więc najdroższa.Zamieszczone przez Maicroft
Ale w samej kierownicy przeciez nie ma nic zwiazanego z ESP. Jest klakson oraz poduszka i o ile wystepuje to multi kierownica. Wiec jaka roznica wystepuje miedzy tymi tasmami :?:Laurin & Klement
Komentarz
-
-
ari38, prawdopodobnie wcześniej musiała być przestawiona kierownica w którąś stronę za bardo (1 lub 2 obroty ) i podczas użytkowania dochodzi do przetarcia , pamiętam że po wymianie maglownicy przypadkowo została ruszona kierownica , wówczas nawet przy kręceniu kierownicą na postoju wywalał błąd , wystarczyła korekta obrotu kierownicy czyli cofnięcie o 2obroty i skontrolowanie z kompem i od tamtej pory cisza i spokój. ok
sprawdź to.
Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Bo to nie kreci sie kierownica, tylko wykonuje adaptacje modulu :idea: Wyjscie na wtyczki z tasmy ma byc w miare na gorze i musi byc dobrze.Zamieszczone przez ROBAL_26pamiętam że po wymianie maglownicy przypadkowo została ruszona kierownica , wówczas nawet przy kręceniu kierownicą na postoju wywalał błąd , wystarczyła korekta obrotu kierownicy czyli cofnięcie o 2obroty i skontrolowanie z kompem i od tamtej pory cisza i spokój.
A przed montazem robi sie magiczne dwa obroty w prawo/lewo i szuka gdzie srodek tasmy. Delikatnie z wyczuciem i tasma bedzie zawsze dzialac.
BTW. A czemu by nie rozlozyc zwijaka i przylutowac tasme na nowo
Komentarz
-
-
Maicroft, problem powstał w niezamierzany sposób , ponieważ maglownice wymieniałem u siebie pod garażem , gdzie jednego dnia był magiel zdemontowany i auto zostało wepchane do garażu a gdy kupiłem nowy wypchane i zamontowane i nikt nie zwrócił uwagi że kierownica wykonała jakiś obrót , co do adaptacji to nie wystarczy zrobić to w kompie , tylko rozłączyć i przestawić krzyżak między pedałami .ale było mineło i teraz człowiek mądrzejszy
Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Kiedyś był taki załapany elektronik na Trakcie Brzeskim w Wawie.
Naprawiał zwijacze, robił to dobrze i nie za drogo.
Znajomek korzystał z jego usług i jest do tej pory zadowolony.
Z tego co pamiętam to się nazywało jakoś Darek Elektronika czy Elektronika Darka... nie pamiętam.
Może w tą stronę warto spróbować.
Może w twoim rejonie coś takiego znajdziesz... i wcale to nie oznacza że bedzie źle naprawione.
Ja kleiłem kiedyś swój zwijacz jeszcze jak jeździłem Pugiem 307 i działało po operacji ze 2 lata, sprzedałem Puga i nowy właściciel jeździ już ponad rok mam z nim kontakt i nic nie mówi żeby zdechło.
Komentarz
-
-
Dziękuję bardzo za odgrzanie kotleta.
Czy znacie kogoś w woj. podlaskim kto by mi to zrobił jak należy? Robiłem to u najbardziej znanego fachowca od VAGroup, no ale skoro mi źle założył taśmę to przypał. Przypominam sobie teraz, że od razu po założeniu było słychać takie szorowanie jakby plastik o plastik, ale mechanik powiedział, że to z czasem ucichnie i ucichło, ale po kolejnych kilku tygodniach wywaliło mi błąd Airbag.
Dodatkowo, kiedy oddałem samochód do naprawy po małej stłuczce, chciałem podciągnąć ten problem pod stłuczkę, ale kolesie od likwidacji powiedzieli, że nie wcisną ubezpieczalni kitu o taśmie i tylko skasowali błąd, który pojawił się znów w momencie, kiedy obróciłem kierę do oporu przy zawracaniu.
Poza tym słychać przy ostatnich kilku stopniach obrotu kierownicą przed momentem oporu taki dźwięk jakby taśma się gniotła.Laurin & Klement
Komentarz
-
Komentarz